Jakie klocki wybrać dla dziecka

Na sklepowych półkach znajdziemy zróżnicowane klocki dla dzieci (udana zabawa). Nic dziwnego, że w sklepie można dostać prawdziwego zawrotu  głowy. Czym się kierować na zakupach? Oto kilka praktycznych wskazówek, które ułatwią dokonanie odpowiedniego zakupu.

Klocki skrojone na miarę!

Wybierając komplet klocków dla dziecka powinniśmy przede wszystkim kierować się jego wiekiem. Najmłodszym z całą pewnością spodobają się klocki wykonane z miękkiej gąbki. Można z nich budować proste konstrukcje, wrzucać i wyrzucać z pojemnika. Piankowe klocki mogą też uprzyjemnić wieczorną kąpiel. Sprawdzą się też duże plastikowe klocki, można z nich budować wieżę czy układać jeden obok drugiego. Jeśli chodzi o klocki dla dzieci, to nie możemy zapominać o klasyce, czyli o klockach drewnianych. Taką zabawką dzieci mogą bawić się przez wiele lat. 

Wybierając klocki dla najmłodszych dzieci zwróćmy szczególną uwagę na bezpieczeństwo. Idealne klocki nie mogą mieć ostrych krawędzi, nie mogą być zrobione z niebezpiecznych materiałów. Zakazane są również bardzo małe elementy. Tak małe dzieci mają tendencje do wkładanie wszystkiego do buzi czy noska. A to może skończyć się wizytą na ostrym dyżurze. Klocki przeznaczone dla nieco starszych dzieci są bardziej skomplikowane. Dzieciom w tym wieku z całą pewnością spodobają się sześciany z namalowanymi fragmentami obrazków. Z takich klocków dziecko będzie mogło złożyć cały obrazek.

Przedszkolaki z całą pewnością polubią komplety klocków, z których można tworzyć bardziej skomplikowane konstrukcje. Same elementy też mogą być mniejsze. Nie istnie już ryzyko, że dzieci w tym wieku  połknie mały element bądź włoży sobie klocek do noska czy ucha.

Klocki tematyczne

Ogromną popularnością cieszą się klocki tematyczne. Nawiązują tematyką do filmów, seriali czy książek. W sklepach znajdziemy klocki związane z “Gwiezdnymi Wojnami”, “Harrym Potterem” czy bohaterami filmów Marvela. Tak naprawdę każdy znajdzie coś dla siebie. A klocki mogą być alternatywą dla smartphone czy komputera.